Saturday 10 September 2011

ای مسئولین ورزش و گویندگان صدا و سیما! اغتشاشیدم بر پدر و مادر آدم دروغگو



این هم یکی دیگر از دسته گل های مصدقی مذهبی ها. ابراهیم یزدی کثیف زمانی که وزیر امور خارجه ایران بود اعلام کرد ما چون اسرائیل را به رسمین نمی شناسیم ورشکاران ما با اسرایئل مسابقه نمی دهند


هر وقت طبق قرعه، ورزشكاران ايران به حریفان اسراييلى برخورد کنند، ناظران بین اللملی و مسئولین مسابقات همانند هواداران ورزش در ایران مى‌دانند كه مسابقه‌اى در كار نخواهد بود.
طالب نعمت‌پور (وسط)(طالب نعمت‌پور (وسط


















اصرار مقامات ایرانی در محل مسابقات برای گرفتن مجوز از کمیته پزشکی رقابت‌ها، برای ورزشکاران و خبرنگاران ایرانی عادی شده است. این به آن معناست که شعار حمایت از فلسطین، به هیچ وجه در محل مسابقات مطرح نمی‌شود تا بازتابی در رسانه های برون مرزی داشته باشد.
روزنامه اعتماد ملى مدتى قبل از توقيف، در مطلبی با عنوان "حمايت از فلسطين با مجوز پزشكى" ، از این که ورزشکاران ایرانی وادار به دروغ گفتن و ایفای نقش یک بیمار می‌شوند، به شدت انتقاد کرد.
در مسابقات شناى المپيک پكن در سال ۲۰۰۸ نیز محمد علیرضایی شناگر ايرانى به دلیل آن چه آپانديس عنوان شد، از رقابت کردن در استخری که نماینده اسرائیل هم قرار بود در آن شنا کند، خودداری کرد.
مقامات ورزشی ایران بارها تاکید کرده‌اند که انصراف ورزشکاران ایرانی از مقابله با نمایندگان اسرائیل برای حمایت از فلسطین، جزو سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود. این به معنای دخالت سیاستمداران ایرانی در ورزش است که با عرف بین‌المللی ورزش مغایرت دارد.
همراهان تیم ملی ایران در مسکو می‌گویند بلافاصله پس از مشخص شدن قرعه نعمت پور، او شروع به گریستن کرد و تا ساعتی بعد، دلداری‌های مسئولین نیز در آرام کردن او بی‌نتیجه بود. نعمت پور از مدعیان اصلی کسب مدال در کاروان کشتی فرنگی ایران بود. این در حالی است که در همین وزن سامان طهماسبی دیگر فرنگی کار ایرانی که در این مسابقات با تابعیت جمهوری آذربایجان شرکت کرده است، با کنار رفتن نعمت پور، بخت بیشتری برای کسب مدال خواهد داشت.

No comments:

Post a Comment